I LOVE NEW YORK CITY

New York tid: 10.30

Hei. Nå blogger jeg faktisk fra hotellrommet mitt i New York! Jeg reiste hjemme fra torsdags morgen/natt. Så klokken fire om morgenen, sto jeg opp etter ca en time søvn og måtte si hade til mamma.. Så kjørte jeg, pappa og Viktoria over til Svolvær med båten. Faktumet at det regnet og var grått gjorde ikke stemningen noe lettere, men på flyplassen sa jeg hade til pappa og Viktoria også med tårer i øynene og klump i halsen. Men så tok jeg fly til Oslo, og sjekket inn der(fant senere ut at jeg bare hadde sent bagasjen min til London..). Så da vi kom til London måtte jeg, Ingvild og Martine gå ut og sjekke inn bagasjen og gå gjennom sikkerhetskontrollen på nytt, men det gikk fint. Fra London til New York tok jeg det største flyet jeg har tatt før! Der var det en skjerm framfor hvert sete med en del filmer, spill, musikk og tvserier. Jeg skal ikke legge skjul på at den åtte timers lange flyturen var slitsom. Når vi enedlig kom fram var alle så glad og bare "yeaah New Yoork!", men så måtte vi stå i en oksygenløs kø i to timer(!!) for å få komme inn i landet. Og til slutt kom vi oss til hotellet. Hotellet er i Queens, og er helt ok.. Ganske ukoselig, skummelt og litt skittent. Men vi har jo bare vært her for å sove. Deler rom med Martine og Ingvild, så det har vært veldig koselig!

Morgenen etter vi kom(igår), var vi litt på hodet og hadde jetlag pga tidsforskjellen som er på seks timer. Så vi snublet inn i turbussen og fikk med en guide se Manhattan. Det var helt fantastisk da vi kjørte inn mot selve byen, og så skyline'en. Vi gikk en tur i Centeral Park, Greenwich, Rockefeller Center, Time Square og mange andre fine plasser. I ett-tiden fikk vi lov til å gå hvor vi ville i smågrupper. Så da dro jeg og et par jenter til Rockefeller, men siden det var så lang kø dro heller jeg og Andrine på studio tour på NBC Studios. Da fikk vi gå inn i nyhetsstudioet, se kontrollrommet og være i studioet hvor de spiller inn Saturday Night Live. Etter det dro vi på shopping på Time Square. Vi måtte spørre mange om hjelp for å finne fram, og heldigvis var de fleste veldig hyggelige og hjalp oss. Var helt sykt å stå midt på Time Square!

Hele gjengen.

Martine og Ingvild.

"Friends-bygningen"

Nbc Studio pass.

Time Square.

I dag sto vi opp og spiste frokost. Frokosten de har her består for det meste av pannekaker, bacon, muffins, boller og brus(??). Så dro vi igjen på guide tur, men denne gangen var det Brooklyn vi fikk se. Så da var det Brooklyn Bridge, World trade center, ferge til Staten Island(så vi fikk se frihetsgudinnen) og Wall Street. Klokken ett fikk vi dra på shopping i SoHo. DET er shoppemekka. Med masse butikker! Så jeg og Andrine forlot igjen gruppa. Så da sto Converse, Victoria Secret, Sephora og Forever 21 for tur. Forever 21 er SVÆRT! På Time Square var det tre gigantiske etasjer. De har så mye fint og billig der også. En kjole koster rundt 120 NOK. Er veldig fornøyd med alt jeg har kjøpt, så det gleder jeg meg til å vise til dere. Når vi kom hjem bestilte vi pizza opp på rommet. Pizza og diet Coke, ganske amerikansk. I kveld har vi også vært på departure meeting og pakket koffertene. Er veldig spent på om jeg får overvekt imorgen.. I morgen drar jeg forresten 03.45 til flyplassen.. så skal opp om fire timer ca.. Er veldig spent på å møte vertsfamilien min!

Andrine og meg på fergen over til Staten Island.

Little Italy.

Martine, Caroline og Ingvild.

Jeg og Andrine dro til York Spa og tok manikyr for 20$.

-Aurora

Stikkord:

Én kommentar

Em

17.09.2013 kl.22:54

Utrulig opplevelse! Gleda mæ til å hør mere fra det du opplev:D Vil skype med dæ en dag! Kos dæ på skola. Og håpa det går bra med fagan osv! Miss you<3